2018.01.14.
Túra útvonal:
Pilisszentlélek - Pálos rom - Szakó nyereg - Rezső kilátó - Pilisszentlélek
Táv: kb 14 km
Hosszú kihagyás után újra aktív lett Tekerd! csapatunk!
2018. január 14-én Pilisszentlélekről indult el 11 fős csapatunk. Előző napokban lehűlt az idő, s az esőből hó lett éjszaka. Így gyönyörű havas időben kirándulhattunk, szél nem volt, néha a Nap is felderengett, szóval nagyon jól rendeződtek el a dolgok!
Először a falutól északra a Pálos-kolostor romjait néztük meg, Árpi érces hangon felolvasta a tájékoztató táblán lévő szöveget. Innen az erdőn keresztül a piros sávval, majd zöld kereszttel jelölt úton mentünk tovább.
A Hoffmann-vadászház mellett elhaladva a Szakó-nyeregig mentünk, a büdös pocsolyán is átkeltünk, onnan gyorsan elfordultunk Hegyi Szent Bernát táblájáig a feltámadó szél miatt. Itt megpihentünk, és ebédünket elköltöttük Editék sütijével együtt.
Csapatunk Dobogókő felé vette az irányt a piros jelzésen, a Rezső-kilátónál megnéztük az "óceánt", a tejfehér semmit a mélyben. Megcsodáltuk a faágakon a tűhegyes hókristályokat, mintha fehér szobafenyők lettek volna mindenhol.
Innen visszafordultunk nyugat felé a zöld kereszten, egy párszor kereszteztük az országutat, majd a Két Bükkfa-nyeregnél a piros sávval, majd a piros kereszttel jelölt úton tértünk vissza Pilisszentlélekre. Útközben Sz. Laciék friss, ropogós mézes puszedlijét is bepusziltuk.
Útközben vidám mozgalmi dalok is elhangzottak, kisebb emelkedőkön, majd lejtőkön haladtunk. A hó alatt kevés sár volt, csak annyi, hogy épp picit csúszkáljunk, de nem volt zavaró, színesítette utunkat.
Jó kis csapat volt Ágotával, Frédivel, Edittel, Lacival, Mónival, Árpival, Krisztával, Lacival, és lelkes kiránduló barátaimmal, Katával és Istvánnal. Jóleső fáradtsággal huppantunk be a kocsikba, élményekkel gazdagon, tüdőileg felfrissülve.

Gábor

Gábor képeit láthatod a kirándulásról a albumokban.