2018.02.28.
Túra útvonal:
Kétbükkfa-nyereg – Pilis tető –Orosdy-rét – Trézsi-kút – Kétbükkfa-nyereg

A Kétbükkfa-nyeregnél lévő parkolóban találkoztunk. Egy-két nappal korábban esett a hó, az utak jól járhatóak voltak, de a parkoló és az erdő havas.

A lelkes kis csoporttal a Pilis tető felé indultunk, kis kerülővel, az erdei úton. Kicsit emelkedett csak helyenként, de hosszabb szakaszon szinte vízszintesen mentünk a szép napsütéses időben.
A végén megint egy picit felfelé kellett menni, és már fent voltunk a Pilis tetején.
Néhány éve már kilátó is van. Régebben itt is rakéták voltak, nemhogy kilátó, turistaút sem volt.
A társaságból néhányan felmentek a kilátóba, de voltunk, akik spóroltunk a lépcsővel. A kilátás így is szép volt. Megettük az ennivalónk nagy részét. Közben beszélgettünk, kiderült, egy-két nappal előbb többen is voltunk arénakoncerteken, ha nem is ugyanazokon a műsorokon. Szerpentines gyalogúton ereszkedtünk lejjebb.
Az erdőben hamarosan eljutottunk az egyik következő célpontunkhoz, a Trézsi forráshoz.
Onnan továbbmenve érdekes volt, hogy az út szinte párhuzamosan ment egy másikkal, amelyen többen is mentek, ez a téli erdőben jól látszott, hallatszott. Aztán a két út összeért, eljutottunk egy többes kereszteződéshez. Itt kis tanakodás után úgy döntöttünk, a legrövidebb visszavezető utat keressük meg, elég lesz ennyi egy téli túrának.
Ez a rész már inkább hosszú volt, mint szép. Még megálltunk egy menedékháznál, ott körbekínáltuk a megmaradt édességeinket, aztán nekiindultunk az utolsó szakasznak.
Végül feltűnt egy sorompó, ahol bevártuk egymást, vagy inkább minket várt meg a csapat, és meglepetésre a sorompó túloldalán máris ott volt a parkoló.
Szép tél végi túra volt. A napsütés, a havas táj, a találkozás jó hatása napokig eltartott még. Köszönjük a túravezetést Zsuzsának!

B.Laci

A kirándulásról képeket az albumokban találsz.