2012. december 9, Mikulás túra
Nagykovácsi – Nagy-kopasz

Nagyobb térképre váltás

Mikulás túra!
A nagykovácsi iskola előtt volt megbeszélve a találkozó. A csapat nagy része megérkezett 8:30-ra csak természetesen a "Sz.ervező család" hiányzott. Majd megfagytunk mire odaértek, de meg van bocsátva.
12 bátor ember dacolt az idővel, hóval, faggyal, jéggel. Megbeszéltük, hogy az útvonalat kicsikét módosítjuk. Nem is tudom ki miatt. (A Vezér) Úgy, hogy rövidítettünk a túrán. Illetve bocsánat, „hosszabbítottuk a túrát”. Az elején még fáztunk, de ahogy beértünk az erdőbe kezdtük megszokni a hideget. Ahogy mentünk, mentünk egyre beljebb, egyre nagyobb lett a hó. De most nagy szerencsénk volt, mert hideg volt, és a hó fagyos volt, és nem tapadt rá a bakancsunkra. A nap gyönyörűen sütött. Megemlékeztünk a régi időkről, (Csóványos, gázpászta). Első célunk a Nagy-Kopasz hegyi kilátó volt. Míg mentünk, jó pár információs táblát elolvastunk. Végre odaértünk a kilátóhoz. A többség felment a tetejére. Következő célunk egy nagy-nagy szikla volt, onnan is messzire lehetett látni. A szikla után már csak visszafele mentünk a piros ^ -ön.
Egy nagy "elágazódáshoz" érkeztünk, onnan a piros - -on jöttünk haza. Messziről már láttuk Nagykovácsit. Árpi azt mondta, szerinte ez nem Nagykovácsi, van még kb. 6 km. Ezt viccnek szánta. Direkt bekészítettünk 3db elemlámpát, de sajnos nem volt rá szükség! Menet közben megettük a Laciék és B. Editék térfogat növelő mindenízű szaloncukorkáit.
Megérkeztünk, ahol a kocsik parkoltak. Volt ott még egy kis kirakodóvásár a templom előtt. Lepakoltunk és jöttünk haza. Azt hiszem ebben a zord, mégis gyönyörű időben ez egy teljesen tökéletes túra volt. Hajrá IFJÚSÁG!

Köszönjük a túravezetést: Krisztának, Lacinak!

B.Dani

Sz.Laci képei az albumokban láthatók.