Mikulás túra: Máriabesnyő - Bag,
2016.december 11.
Távolság: 13 km helyett 23 km :)
Autómentes lehetőségként volt hirdetve a túra, ezért a csapat nagy része vonattal érkezett Máriabesnyőre. Mi, kicsit más irányból, a vasúti megálló parkolójáig mentünk.
Indulás előtt még megbeszéltük, hogy a besnyői templomot mindannyian láttuk már, nem esik útba, ezért most nem nézzük meg.
Ágotáék egy új kiadású túrakönyvből választották az útvonalat. A vasút mellett mentünk az út elején, aztán jobbra fel a dombos részre. Kellemesen emelkedős szakasz volt, majd megérkeztünk az Erzsébet pihenőhöz.
Ott megálltunk, ettünk, beszélgettünk. Azután a túraleírást követve, nem a közvetlenül Bagra vezető úton mentünk tovább, hanem balra, mintha Domonyvölgy felé mennénk. De nem kellett még a főutakig sem menni, előbb elkanyarodott az út Bag felé. Az egyik kanyarnál tettünk egy kis kitérőt, kilátóhelyet írt a könyv. Nagy kilátás nem volt, de onnan is lehetett látni a tájat, a templomot. A leírás egyébként nagyon pontos volt, nemrég készülhetett, minden forduló, kerítés szerepelt benne. A kerítéseken sajnos át is kellett mászni, összesen hat létrázást számoltunk. Az egyik résznél Ágota felolvasta, hogy még egy-két kanyar, kerítés onnan már csak 6 km Bag. Nem voltunk nagyon fáradtak, de akkor már éreztük a lábunkkal is, hogy ha így van, akkor több lesz a megtett út, mint a könyben leírt, tervezett, összesen 13 km. Megnéztük, mit mutat a GPS - két független mérés szerint is túl voltunk már a 13 km-en. De senki nem panaszkodott, a kellő erőnlét mindenkinél megvolt. Így hát mentünk tovább, követve a turistajelzéseket.
Beértünk a település szélére, ahonnan még további egy-másfél kilométert kellett menni a vasútig. Jó volt az időzítés, éppen szürkült, és akkor lett sötét, amikor a megállóhoz értünk. Összesen 22 km lett a túra. Mi csak egy megállót mentünk vissza az autóhoz, a többiek tovább utaztak.
Nagyon jó kirándulás volt, köszönjük Ágotáéknak a szervezést!