2020.08.20-23.

2020.08.20 Csütörtök
Stirlic már érezte!
Reggel korán keltünk. Összepakoltunk és mentünk Karaszi Gabiékért. Bepakoltunk és indultunk Mezőtúrra, pontosabban 4 km-rel arrébb. Dél körül értünk le. Ágotáék már vártak, mert ők egy nappal korábban mentek le. Csendes, eldugott hely. Kétszemélyes faházak, közös fürdő, konyha. Érkezés után kicuccoltunk, és utána elindultunk Mezőtúrra. A tulaj fia intézett nekünk templomlátogatást. Marha jó volt, mert felmentünk a templom tornyába, ahonnan felülről láttuk a templom boltíveit. Tovább lépcsőztünk felfelé, és megnéztük a harangokat, és a várost. Este 6-ra értünk vissza a szállásra. A csajok és Gábor fürödtek a halastóban, mi férfiak szülőit tartottunk. Kis pihi után Ágota és Frédi wok-ban sütötte a vacsorának valót. Vacsi után beszélgetés, és eltettük magunkat másnapra.
+30°C 17,3km tekerés.

2020.08.21 Péntek
Stirlic már kezdte kapizsgálni!
Reggeli után ismét Mezőtúr felé vettük az irányt. Elsőnek az 1855-ben született Badár Balázs fazekasműhelyét néztük meg. Utána indultunk Túrkevére. Ez egy fél zsákfalu, mert alul be, felül ki. Sajnos nem tudtunk kört tenni, ezért visszafordultunk ugyanarra az útra. Benéztünk két helyi cukrászdába, mert az elsőben fagyiztunk, a másodikban volt kávé. A nap ezerrel sütött, természetesen Alföld, 3 db fával. De azért a menetszél valamelyest hűtött. Árnyékban +32°C, aszfalton +43°C! 5 óra körül érkeztünk vissza 47km megtétele után. Természetesen Árpi reggeli késéséért ő szervírozta az első-második sört! Pihi, beszélgetés, közben Gábor jógázott! Miközben írom ezeket a sorokat, Frédi gondoskodott a védő italról, nehogy elfogyjon az ihlet az íráshoz! Estére MóniÁrpi@ készítette a vacsorát. Tökéletes pöri krumplival és még tökéletesebb uborkasalátával. Mindenki jót evett, ivott.
10-után eltettük magunkat holnapra.

2020.08.22 Szombat
Stirlic már rálátott a dolgokra!
Reggeli, terülj asztalkám KFT-vel! Várjuk Laciékat, mert együtt megyünk Szarvasra. 8 óra. Még mindig várunk! Megjöttek! Elindultunk. Mezőtúrt elhagyva, aszfaltos, de rázós úton jutottunk el a kompig. Általkompoltunk, és tekertünk tovább. Szarvasra beérve megtekintettük az arborétumot és a mini Magyarországot, de csak „kívülről”, mert nem mentünk be. Gábor profi szervezésének köszönhetően még hajókáztunk is a Kőrös holtágán. Láttuk hol van a Trianon előtti Magyarország közepe. Emlékmű! Utána kicsit ejtőztünk a parton majd mentünk ebédelni. Pihi után hazafelé vettük az irányt. Az aszfalt forró, a nap süt. Az igazi háztáji illat sem maradhatott el, a szántóföldek mellett. Estére értünk vissza. 51km. Kis pihi, a rátermettebbeknek úszás a halastóban. Gáborék bogrács-lecsóval készültek. Szerintem a mai nap + 5 és fél kiló!! Vacsi után sikerült szösszeneteket hallgatnunk Árpi által tolmácsolt KFT. együttes dalaiból! Na, de utána átvettem az étert, és tangóztunk, meg cha-cha-csáztunk. Közben elbúcsúztunk Laciéktól, mert mentek haza. Mi azért még egy kicsit folytattuk, aztán szunya.

2020.08.23 Vasárnap
Stirlic már tudta!
Nehéz kelés után, lassú pakolás és reggeli. Közben Frédi mesélt a Hím-alájai élményeiről. 10 óra körül indulás haza. Fájó szívvel, de elhagytuk az igazi Retró tábort. És most! Köszönet a szervezésért: Ágotáéknak, akik egy olyan helyre hoztak, ahol csönd és nyugalom és csillagos ég volt. Köszönet a finom vacsorákért. Köszönet a túra vezetésért. És csak így oscarosan: köszönet a nagymamámnak, az anyukámnak...
Tábor jövőre folyt. köv...

B.Imre és Erika

A kirándulásról képeket az albumokban találsz.