PILIS, Dobogókő

Egyesületünk előző programján /márc.14/ már fontolgattuk, hogy vajon milyen időjárás lesz március 21-én szombaton, kirándulásunk napján.
Időjárás "felelősünk" jó munkát végzett, már kora reggel nagyon szép, napos, noha egy picit hideg időre ébredtünk. Mindenki jól beöltözve érkezett Pilisszentkeresztre a parkolóba, ahol délelőtt 10 óra 30 perckor találkoztunk. Ekkor Csaba elmondta a napi programtervezetet. Azután az apátsági romokhoz indultunk, ahol megtartotta értékes előadását Gertrudisz királynéról, majd megtekintettük a romokat.
Volt, aki már itt megkezdte a csemegézést az otthonról hozott elemózsiából. Így szellemileg és testileg feltöltődve, kis idő múlva jókedvüen indultunk tovább a Zsivány-sziklához. Utunk elég meredeken vezetett a kék útvonalon felfelé, közben megismerhettük a pilisi erdőt - amikor tavaszodik -, és dagonyázhattunk egy kicsit a sárban. A sziklához érve a bátrabbak felmásztak egészen a tetejére. Mi, többiek lentről figyeltük őket, miközben egy hatalmas fa elég nagy és erős gyökérzete köré telepedtünk. Ekkorra már mindenki megéhezett és megszomjazott, így folytattuk a csemegézést - beszélgetés és nevetgélés közepette - a pihenő alatt. Ezután tovább indultunk Dobogókőre, hiszen még hosszú út állt előttünk. Közben Dorki és Laci folyamatosan geoládákat kerestek, Dorkinak ez nagyon felkeltette az érdeklődését.
Kis csapatunk a fáradtság jó érzésével érkezett meg az Eötvös Loránd menedékházhoz, ahol ismét pihenőt tartottunk. Ezalatt mindenki végezhette szükségleteit és pótolhatta az elvesztett energiát, például finom almáspitével, teával és egyebekkel. Megérdemelt pihenésünk után elindultunk a havas hegygerincen a visszafelé vezető piros útvonalon. Közben megálltunk a kilátóban, hogy gyönyörködjünk a Dunakanyar csodálatos hegységeiben és a tájban. A lefelé vezető út könnyebbnek bizonyult.
Mindenképpen érdemes volt felmászni Dobogókőig, hiszen a kilátóból nyíló látvány emlékével és egy szép nap eseményeivel gazdagabban térhettünk vissza Pilisszentkeresztre.
Délután öt órára értünk vissza a parkolóba, ahonnan mindenki kikapcsolódva és a jó levegőn felfrissülve indult haza.