Családi túrák

Vadálló-kövek – Prédikálószék

November 2-án túrázni voltunk András bácsi vezetésével a Pilisben, a helyszínt ő választotta. Az idő nagyon szép volt, gyönyörűen sütött a nap, 20 fok körüli volt a hőmérséklet.
Dömösig autóval mentünk, innen gyalog indultunk a hegyre.

A túra útvonala: Dömös – Vadálló-kövek – Prédikálószék – Szőke-forrás völgy – Dömös, hossza kb. 15 km volt.

Első szakaszán felfelé haladtunk egy ösvényen, majd köves terepen. Anyu és én már ezen a részen nagyon elfáradtunk. Nagy nehezen megérkeztünk az első sziklához, ahol csodálatos látvány fogadott. A sziklára kiülve gyönyörködtünk a tájban. Gyorsan megszabadultunk felesleges ruháinktól és rövid ujjúban folytattuk utunkat.
A sziklák közötti szakasz az út egyik legszebb része volt. A Prédikálószék felé vezető ösvény még mindig erős emelkedő, ahol András bácsi és Riki ismét jelentős előnyre tett szert.
Kb 2,3 km alatt 467 méter magasra jutottunk fel. A felfelé vezető út végén már nehezen tudtunk menni, de amikor elértük célunkat, hihetetlen kilátás nyílt a Dunakanyarra.
Ettünk, ittunk és rádöbbentünk, hogy lassan elfogy a folyadékunk. Ezen az sem segített, hogy eltört a kulacsom, és a fele tea kifolyt belőle. Ekkor kiderült az is, hogy az út nagy része még hátra van.
Kis pihenés után tovább indultunk. Igen könnyű, enyhe lejtő jött. Láttunk egy elkerített vadászterületet vadász-lesekkel. Itt egy kicsit eltévedtünk, de hamar megtaláltuk a helyes útvonalat. Ezután egy meredekebb ösvényen mentünk tovább. Néha kicsit csúsztunk, néha kicsit másztunk, beleestünk a kiszáradt mederbe is, onnan nehezen tudtunk kimászni.
Egy egyenes út következett. Alig vártuk hogy egy forrást találjunk és tudjunk inni. Találtunk is egyet, csak nem volt benne víz.
A Szőke-forrás völgyében sétálva haladtunk, elértünk egy tiszta vizű patakot, mely mellett kidőlt fák várták a turistákat. A patakot követve hosszú gyaloglás, bukdácsolás után visszajutottunk Dömösre. Nagyon elfáradtunk, de fantasztikusan jól éreztük magunkat.
Sok kirándulóval találkoztunk, és bár arrafelé majdnem mindenki Dobogókőre szeretne menni, én mindenki figyelmébe ajánlom Prédikálószéket, a páratlan szépségű oda- és visszavezető utat, és várom András bácsi további ötleteit.