Családi túrák

Kedves Barátaink!

Augusztus közepén két napot Tiszafüreden töltöttünk. Szállást egy partközeli kis kempingben találtunk, ahol faházak állnak rendelkezésre. Érkezésünk délutánján nagyon kellemeset fürödtünk a Tisza-tóban. Célunk azonban nem a strandolás volt. A Hortobágyra voltunk kíváncsiak és a pusztára. Fülledt és szúnyogban gazdag éjszaka után másnap 11 óra tájban pattantunk kerékpárra. Egyek felé kerülve a főút egy részét jutottunk Hortobágyra. Megnéztük a Kilenclyukú hidat, a vásárosok portékáit, hallhattuk a karikás ostorok pattogását. Elfogyasztottuk az ebédünket. Lassan beborult az ég, fedél után kellett néznünk. Egy új épület áll a közelben, a Hortobágyi Nemzeti Park Látogatóközpontja, itt leltünk menedékre az eső elől. A kiállítás nagyon igényes, sok új és érdekes információval gazdagodtunk és közben az eső is elállt. Indulnunk kellett lassan visszafelé. Az eső újra eleredt, szerencsére nálunk voltak az esőkabátok, így megúsztuk szárazon. Hamarosan újra kisütött a nap is, így egy domb tetejéről körbenézhettünk a tanyák, mocsarak felé. Aznap 80 km-t tettünk meg.
Másnap nekiindultunk, hogy megkeressük a tó mellett futó biciklis utat. Nehezen találtunk rá. Ezen haladtunk Tiszadorogma felé, ahol szinte véletlenül találtuk meg a kompot. Átkeltünk a Tisza másik oldalára és a part menti úton kerekeztünk Poroszló felé. Itt sajnos aszfaltutat csak rövid távon találtunk. Gyönyörű a vidék, több strandolásra alkalmas partszakaszt láttunk, nem beszélve a madarakról. Akárhová néz az ember, csodálatos vízimadarakat és ragadózókat lát. Borsodivánka környékén az út széle tele volt elütött mezei hörcsögökkel. Az élő állat nagyon kedves aranyszínű, fekete-fehér, olyan mint a házikedvenc aranyhörcsög, csak így nyár végén sokkal nagyobb. A maradék utat Tiszafüredig kicsit kínlódva tettük meg. Elfáradtunk a rázós utaktól, ezen a szakaszon pedig az állandóan mellettünk elsuhanó autóktól.
Összegezve, szép és tartalmas két napot töltöttünk ott. Nekem nagyon hiányzott a társaságotok és remélem, hogy az elkövetkező években még eljutunk arra együtt is!
További kellemes nyarat mindenkinek!