Családi túrák

Balaton-felvidék

2014.08.06. Balatonszepezd – Badacsony – Nemesgulács – Káptalantóti - Kékkút – Kővágóörs – Révfülöp – Balatonszepezd
Délelőtt reménytelenül esett az eső. Délre állt el csak, akkor felszereltük a bicikliket. Mire elindultunk, újra jött az apró szemű eső, de akkor már nem fordultunk vissza. Badacsonyig hol jobban, hol kevésbé esett. Ott kicsit nézelődtünk, aztán már szebb időben mentünk tovább. Kékkúton valódi kékkútival töltöttük meg a kulacsokat. Legurultunk Révfülöpig, aztán onnan az ismert felső úton mentünk vissza.

2014.08.07. Balatonszepezd – Zánka – Óbudavár – Mencshely – Nagyvázsony – Pula – Vigándpetend – Kapolcs – Balatonhenye – Köveskál – Zánka – Balatonszepezd
Jobb lett az idő, délelőtt el tudtunk már indulni. Zánkától szinte végig emelkedett az út. Óbudavárnál esedékes volt egy kis pihenő, ami hosszabb lett a tervezettnél, defekt miatt. Apró fémszilánk fúródott a gumiba. Ezzel együtt is tizenkettő előtt Nagyvázsonyba értünk. Ott úgy döntöttünk, hogy nem rögtön Vigándpetend felé megyünk, sok volt már az emelkedő, hanem Pula felé kerülünk. Valóban, gyorsan lehetett haladni, igaz, a forgalom is jóval nagyobb arra. Vigándpetendre épp csak benéztünk, aztán Kapolcsra mentünk tovább. Ott el kellett dönteni, hogy merre megyünk vissza. A lehetőségek: 5 km, kerékpáratlaszban jelzett földút, vagy kerülővel egy másik, 3,5 km földút, vagy, ha végig aszfalton akarunk menni, el kell menni Tapolcáig. Az elsőt választottuk. Az atlaszban nyílegyenes, kerékpárral járható földút valójában kanyarog, kicsit hosszabb a jelzettnél, és nagyrészt kerékpárral járhatatlan. Jelzés hol van, hol nincs, kellett a megérzés is. Elég sokáig tartott, míg végigértünk rajta, viszont a 200 éves bükk miatt megérte egyszer ezt az utat is megpróbálni. Balatonhenyén kellemes meglepetés, az alig használt turistaút felől is tábla üdvözli a vendéget, árnyas pihenőhely van a patak mellett. Köveskálon a boltban vettünk üdítőt, mellette kerékpáros pihenő is van (két pad, asztal, kerékpártartó - nem kell ennél több). Zánka felé enyhe emelkedők jönnek, aztán a felső úton mentünk vissza Szepezdre.

2014.08.09. Balatonszepezd – Ábrahámhegy – (Szigliget) – Szentgyörgy-hegy – Kisapáti – Nemesgulács – Káptalantóti – Salföld – Révfülöp – Balatonszepezd
Innentől nehéz olyan útvonalat találni, ahol még nem jártunk. Ezért ezen a napon többet rögtönöztünk. Ábrahámhegyen megkerestük régi ismerősünk nyaralóját, váratlanul benéztünk hozzájuk, ott voltak, behívtak, jót beszélgettünk. A Balaton kerülő úton Szigliget felé mentünk tovább, de oda nem mentünk le, hanem jobbra fordultunk a Szentgyörgy-hegy felé. Itt is az volt a helyzet, hogy vagy elmegyünk Tapolcáig, amihez nem volt kedvünk, vagy a hegy déli oldalán egy kisebb úton megyünk át Kisapátiba. Nagyon szép út. Onnan már ismert útvonalon vissza Révfülöpre, ahol újabb ismerőssel találkoztunk, ez alkalommal véletlenül. 2014.08.10. Balatonszepezd – Balatonudvari - Vászoly – Kisdörgicse – Alsódörgicse – Mencshely – Óbudavár – Zánka – Balatonszepezd A Balaton körüli úton mentünk Udvari felé. Közben megálltunk Akalinál, szép kis parkot alakítottak ki a mencshelyi út kezdeténél. Udvarinál hagytuk el a tóparti utat, Vászoly felé. Szép út, de majdnem végig emelkedik. Vászolytól kis kerülővel Alsödörgicse felé mentünk, ott felsétáltunk a régi templomromhoz. Mencshelyen jólesett a citromos (alkoholmentes) „Radler”. Onnan szinte végig lefelé gurultunk Zánkáig, majd a szokott úton tekertünk vissza a szállásra.

2014.08.11. Balatonszepezd – Révfülöp – Kővágóörs – Kékkút – Szentbékkálla – Köveskál – Zánka – Balatonszepezd
Nagyrészt ismert szakaszokon mentünk, legfeljebb a másik irányba. Mindszentkállán, Szentbékkállán néztünk körül. Köveskálon egy borterasznál pihentünk meg, sajttálat és fröccsöt kértünk (akkor már lehetett), finom volt mindkettő. Megnéztük a Mosóházat (ilyen több is van a környéken). Aztán a már ismert enyhe emelkedőkön tekertünk vissza Zánka felé. Változatosság kedvéért Zánkától megpróbáltunk a lenti úton menni, de nem volt sok értelme. Csak egy rövid szakaszon visz lent, aztán vissza kellett kapaszkodni ugyanarra fenti útra, amelyikről lejöttünk.
A közbenső napokon további, közelebbi célpontokat kerestünk fel. Zánkán a Haditechnikai parkot, és a Hegyestűnél lévő geológiai bemutatót.